Friday, December 3, 2010

Jom Dokong Stormreaders

0


Mengapa anda perlu rasa bertanggungjawab dan wajib bersama Stormreaders;

  • MLM Syariah Compliant. Masakini, terlalu banyak syarikat MLM yang menawarkan pelbagai produk. Semuanya adalah untuk meningkatkan taraf hidup ekonomi. Kebanyakan ramai pendukong MLM menjadikan bisnes MLM sebagai "secondary income". Sebagai seorang Islam, kita perlukan mencari satu rezeki yang amat bermakna untuk hidup kita (selepas primary income). Maka peluang anda menjadikanlah produk Stormreaders sebagai sumber keberkatan rezeki didalam hidup anda.

  • Ist MLM BUKU di Dunia. Sekiranya anda membuat carian di internet samada Google atau Yahoo untuk mencari syarikat manakah yang menjadi produk utamanya adalah buku di dalam industri MLM, tentulah STORMREADERS NETWORK SDN BHD adalah jawapannya. Anda patut berbangga sebuah syarikat 1Malaysia "berani" menjadikan buku sebagai bahan produk utamanya.

  • JOM jadi yang terAWAL! Stormreaders baru setahun usianya selepas melancarkan produk Islamic Marketing Plan 100% Syariah Compliance. Dalam keadaan masih BABY inilah peluang untuk anda mendapat banyak "opportunity".
  • Stormreaders sebagai rujukan peringatan diri. Kita hidup sebagai khalifah dan hamba ALLAH di muka bumi ini. Antara misi yang perlu dilaksanakan adalah menyebarkan dakwah dan menegakkan amar makruf nahi mungkar. Kebangkitan mana-mana tamadun juga berkaitan dengan ilmu dan akhlak.
  • Bekalan Hidup Dunia dan Akhirat. Rasulullah bersabda,"Apabila seseorang manusia itu meninggal dunia, maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga perkara iaitu; sedekah jariah, ilmu yang bermanafaat dan doa anak yang soleh". Huraian: Pertama, Doa anak yang soleh. Ianya terhad mengikut bilangan anak yang anda miliki. Semakin ramai bilangan anak, semakin ramai yang akan berdoa untuk kita. Begitu sebaliknya juga sedikit anaknya. Tetapi adakah cucu-cicit daripada anak-anak tersebut turut juga mendoakan untuk kita? Tepuk dada tanya selera. Tanya pengalaman diri kita sendiri. Sekiranya kita tidak pernah mendoakan khusus untuk atuk-atuk kita, sudah pasti cucu cicit kita juga tidak akan mendoakan untuk anda. Kedua, Sedekah jariah. Ia juga amalan yang amat terhad yang kita lakukan. Bagi seorang lelaki biasanya RM4 sebulan atau RM52 setahun. Agaknya dimana sumbangan sedekah itu dilakukan? Ya, sewaktu hari solat jumaat. Itu pun sekiranya terlepas tabung, sudah tentu tidak ada gantian bila bertemu jumaat yang akan datang. Ketiga, Doa Anak yang soleh Ilmu yang bermanafaat. Ianya amat berbeza sekali. Menurut Syeikh Anwar Awlaki, seorang ulamak Pelastine mengatakan, sekiranya anda menyampaikan sesuatu ilmu kepada seseorang (katakan si A), anda akan diberi pahala 100% daripada Allah Taala. Si A, pula menyebarkan ilmu tersebut kepada si B, si A akan dapat 100% pahala dan anda juga akan mendapat 100% pahala. Si B pula menyampaikan ilmu tersebut kepada si C, maka si B, si A dan anda juga, masing-masing akan mendapat 100% pahala. Begitulah sekiranya ilmu tersebut disampaikan kepada level-level yang seterusnya. Masing-masing akan mendapat kurniaan 100% pahala. Begitulah hebatnya MLM ALLAH Taala. Tidak ada flushing dan unfinity level. Yang lebih hebatnya, semakin ikhlas seseorang itu semakin banyak persen yang akan diterimanya. Itu yang kita dapat lihat didalam sejarah. Antaranya kehebatan imam-imam mazhab dan juga Imam Al Ghazali, ilmunya terus menjadi bahan rujukan sehingga kita. Kesimpulan, jom jadikan Stormreaders sebagai wadah untuk menyebarkan ilmu sebagai bekalan kekal dunia dan Akhirat.
  • Buat 1 dapat 2 "Two in One". Peluang menjana pendapatan dan 'saving' pahala. Itulah sebabnya anda membaca artikal ini. Lanjut >> klik disini >

Dorset Johor Hotel, JB @10.07 am

sempena Storm@JB

0 comments:

Post a Comment